Jak na vedení účetnictví a daňové evidence
- Kategorie: Ekonomika, Finance, Půjčky
- Vytvořeno 11. 3. 2016 8:58
- Zobrazeno: 2314
Všechny firmy si musí vést záznamy o svém hospodaření, finančních tocích, stavu majetku a tak dále. Záleží samozřejmě na tom, zda vedou účetnictví nebo daňovou evidenci, ovšem jedno z toho to být musí. Pokud ale samotný podnikatel není schopný si takovou evidenci či účetnictví vést, má dvě možnosti. Může si do své firmy najmout účetní, která bude za tuto problematiku zodpovědná nebo se může obrátit na firmu, jejímž předmětem podnikání je právě vedení účetnictví.
Záleží samozřejmě pouze na vlastníkovi firmy, jakou možnost si zvolí, ale dříve, než to udělá, měl by si vše řádně propočítat a zvážit, která varianta se mu více vyplatí. Kámen úrazu totiž nastává v případě, kdy v tomto oboru nastanou jisté změny, a musím bohužel podotknout, že těchto změn stále přibývá. Pak je totiž podnikatel povinen poslat pracovníky odpovědné za tuto sekci na nejrůznější školení a semináře, aby si znalosti vyplývající z nastalých změn doplnili. V případě, že si pouze najímáte firmu, můžete tyto starosti vypustit z hlavy, neboť právě firma provádějící účetnictví se toho úkolu musí zhostit sama, jelikož je to hlavně v zájmu jejího podnikání. Z toho tedy vyplývá, že vám odpadnou náklady spojené s tímto dovzděláním.
Výhodou také je, že firmu můžete využít také v případě, že potřebujete poradit, zastoupit při jednání s úřady a tak podobně. Pokud se vám pořád zdá nevýhodné platit za vedení účetnictví firmě, uvědomte si, že tyto náklady jsou daňově uznatelnou složkou, tudíž opravdu neprohloupíte. V mnoha městech, dokonce i v Brně je mnoho firem poskytujících vedení účetnictví, tak neváhejte a obraťte se na skutečné odborníky.
Daňová kancelář, s.r.o.
Šumavská 31
602 00 Brno
www.danovakancelar.cz